A fejlesztők megpróbálták pontosan annyira élethűre alakítani a játékmenetet, hogy az még ne menjen a játszhatóság rovására. Például nincsenek elsősegélycsomagok, viszont ahhoz, hogy valaki meghaljon, még a legerősebb fegyverből is legrosszabb esetben két találat szükséges(csak ha lábra megy.). Az élethűség a fegyverek kialakításában is alapvető szempont volt, a játékban található modellek egytől egyig megtalálhatók a valós életben is, azoknak szinte pontos másával találkozhatunk egy-egy akció közben. A fegyverek alapvetően két csoportra vannak osztva: a pisztojokra és a vállfegyverekre. A vállfegyver lehet géppisztoly, sörétes puska, vagy karabély, azon belül gépkarabély, félautomata, vagy forgó-toló záras mesterlövészpuska. Mindkét típusból egyet-egyet vihetünk magunkkal induláskor, melyeket vásárlással szerezhetünk meg. Minden megölt ember és megnyert kör után pénzt kap a játékos – a győztes csapat tagjai nagyobb összeget.
A játékot két csapat játssza, a terroristák (Terrorists, röviden T) és a terrorista-elhárító alakulat (Counter-Terrorists, röviden CT). A játék körökre van osztva, minden kör elején mindkét csapat teljes létszámmal indul. A kezdő területen van lehetőség arra, hogy a csapattagok fegyvert, páncélt, és egyéb kiegészítőket (gránátok, lőszer stb.) vegyenek, majd indul a kör, melyben mindkét csapatnak egy adott feladatot kell végrehajtania.
A feladatok:
A pályák a feladatok szerint lehetnek CS (counter-strike), DE (demolition), AS (assassination), ES (escape) és FY (fighting yard) típusúak.
- A CS típusú pályákon a CT-k feladata a terroristák fogságában lévő túszok megkeresése, és a kezdőpontjukra történő kimentése. A terroristáknak természetesen ezt kell megakadályozni, tehát itt gyakorlatilag a CT-k támadnak, a T-k védenek.
- A DE típusú pályákon két célpont van. A T-k feladata felrobbantani ezek közül az egyiket. A két célpont között tetszőlegesen választhatnak. Az egyik T-nél van a bomba, ezt a hátán lévő hátizsák jelzi. Ezt a célponthoz eljutva élesítenie kell (alapban 5-ös gomb, és tűz gomb nyomvatartása), és szervertől függően 35-45 másodpercen belül robban a bomba (de ez lehet kevesebb vagy több is). A CT-knek ezzel szemben a bomba lerakását kell megakadályozniuk. Ha a T-knek mégis sikerül beélesíteniük, akkor a hatástalanítást kell elvégezni. Ez bombahatástalanító készlet (defusal kit) nélkül 10, defuse kittel 5 másodpercig tart, a use gombot kell lenyomva tartani a bombára nézve. Eközben mozdulni, ugrani nem tudunk.
- Az AS típusú pályák már kihalóban vannak. A feladat nagyon egyszerűen hangzik: egy VIP személyt kell eljuttatni a pálya egyik végétől a másikig. A VIP-t mindig az egyik CT játssza, ő vásárolni nem képes, csak az alap pisztolyt használhatja. Ha lelövik, a kört a CT-k elvesztették.
- Az ES típusú pályák szinte teljesen eltüntek. A feladat a következő: a T-knek el kell menekülni egy vagy két kijutási ponton, a CT-knek ezt kell megakadályozni. Ha az összes T meghal, vagy nem szabadulnak ki a rendelkezésre álló idő alatt, a kört a CT-k nyerik. Ezeken a pályákon limitálva van a vásárlás.
- A FY típusú pályáknak nincs tényleges konkrét feladat-tartalmuk, egyszerűen csak le kell lőni az ellenség összes játékosát. Ezek többnyire szórakozásra készített „fun” pályák, az ún. funserver-ek futtatják őket.
Fun Mapok témái:
A FY típusú lapok, melyek „csak” az ellenség lelövésére készültek, a következő képpen ismertek (a pro csézők számára): Ha egy fegyver (pl. AWP) nevével indul a map, az többnyire azt jelenti, hogy a pályán csak az adott fegyverrel lehet „menni”
- 35hp - 35 életerővel (HP) játszható, általában késelős pályák
- 1hp - 1 életerős, általában késelős pályák
- Akad köztük pisztolyos is, de 1 lőszerrel, tehát ha nem pontosan célzol…
|